miserabilism

music gets the best of me, but you get the rest of me
13 april, 2009
Patricia Harris - Heaven Is in the Backseat of My Cadillac (1985)


Ännu en Fredrik Ramel-ombyggnation, precis som i fallen M DJ och B. Blase. Även den här gången utgivet på Beat Box, ungefär som alltid när det handlade om italo disco som svenskar varit och fingrat på.

Ramels re-edit på a-sidan och singelversionen på baksidan. Det är åtminstone vad etiketterna säger. Men etiketterna säger också att a-sidan ska vara 6.05 lång och att b-sidans radioversion ska vara 3.55. A-sidan är etiketterna och min skivspelare överens om, men däremot går åsikterna isär om b-sidan. Etiketten är övertygad om att det är en drygt fyra minuter lång singelversion det handlar om, men min skivspelare envisas med att låten är sju minuter. Tittar man på längden är det förmodligen den ursprungliga "vocal"-versionen som smugit sig in på b-sidan och gökungat bort den kortare släktingen.

Jaja. Oavsett vilket. Patricia Harris sa mig ingenting och det verkar enligt discogs dessutom bara ha blivit en enda tolva. Däremot är låten desto mer bekant. Det är förstås "You Sexy Thing"-Hot Chocolates vid det här laget lite mer än trettio år gamla låt som italofierats.




Patricia Harris - Heaven Is in the Backseat of My Cadillac (Side A Mix/Fredrik Ramel Re-Edit)


(For the Love of Jof är en resa genom digitaliserandet av en hel hög vinylskivor som dagensskiva-forumveteranen jof dumpade på min hallmatta eftersom han hade tröttnat på att ha dem liggande)

Etiketter: , , , ,

posted by miserabilism @ 19:37  
0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home
 

© 2006 miserabilism | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.

 
lonely girl dekorbild
 

Web This Blog
Om mig


Namn: miserabilism
E-post: miserabilism@gmail.com

Mer information

Senaste inläggen
Arkiv
Här skriver jag också
Länkar
Prenumeration