miserabilism

music gets the best of me, but you get the rest of me
05 april, 2009
E.G. Daily - One Way Love (Better Off Dead) (1985)


När jag 1985 sammanfattade det årets låtar fanns Elizabeth Daily med högt upp. Det var självklart "Say It, Say It" det handlade om. Och även om jag lyssnat på rätt mycket annat som E.G. Daily fått ur sig under åren är det tyvärr väldigt lite som når upp i "Say It, Say It"-klass. På många sätt finns det många paralleller mellan E.G. Daily och Taylor Dayne. Båda har halvraspiga rockröster i Bonnie Tyler-facket och båda har gjort några dansgolvklassiker. Båda halkade tyvärr också ofta och gärna ut från dansgolvet och ut på rockscenen och, ja, då blir det ju som det blir.

"One Way Love (Better Off Dead)" är jag rätt säker på att jag aldrig hört förr. I så fall gjorde den inget större intryck och det finns en anledning till det. I sig egentligen inte en särskilt dålig låt av den poprockdanstyp som åttiotalets tonårsfilmer älskade att fylla sina soundtrack med. Och jodå, även "One Way Love (Better Off Dead)" är från en film: 1985 års "Better Off Dead". Helt otippat en tonårskärlekskomedi.



E.G. Daily - One Way Love (Better Off Dead)

(For the Love of Jof är en resa genom digitaliserandet av en hel hög vinylskivor som dagensskiva-forumveteranen jof dumpade på min hallmatta eftersom han hade tröttnat på att ha dem liggande)

Etiketter: , , , ,

posted by miserabilism @ 13:01  
0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home
 

© 2006 miserabilism | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.

 
lonely girl dekorbild
 

Web This Blog
Om mig


Namn: miserabilism
E-post: miserabilism@gmail.com

Mer information

Senaste inläggen
Arkiv
Här skriver jag också
Länkar
Prenumeration