miserabilism

music gets the best of me, but you get the rest of me
08 april, 2009
M DJ - Broken Wings (1986)


Den må ha spelats sönder i alla sina versioner. Den må ha samplats i flera gånger mindre smickrande sammanhang. Men jag gillar fortfarande "Broken Wings" precis lika mycket som när jag hörde den första gången i Mr. Misters original 1985.

När M DJ gör sin version är det i ärlighetens namn inte många tassande fotsteg från originalversionen. Den riktigt stora skillnaden, men samtidigt en rätt stor sådan, är att det stoppat in ett metalliskt housepiano innan de metalliska housepianot knappt sett dagens ljus. Det räcker rätt långt i min värld.

Huvudnumret på just den här tolvan är "the Swedish Remix". Jajamensan, som så många gånger under det tidiga åttiotalet är det italo disco som tagit vägen över Sverige för lite finputsning. Och precis som i fallet B. Blase är det Fredrik Ramel som har på sig gulblå tröjan.



M DJ - Broken Wings (7" Version)

(For the Love of Jof är en resa genom digitaliserandet av en hel hög vinylskivor som dagensskiva-forumveteranen jof dumpade på min hallmatta eftersom han hade tröttnat på att ha dem liggande)

Etiketter: , , , , ,

posted by miserabilism @ 21:55  
0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home
 

© 2006 miserabilism | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.

 
lonely girl dekorbild
 

Web This Blog
Om mig


Namn: miserabilism
E-post: miserabilism@gmail.com

Mer information

Senaste inläggen
Arkiv
Här skriver jag också
Länkar
Prenumeration