miserabilism

music gets the best of me, but you get the rest of me
05 april, 2009
The Exchange - Give Me the Music (1985)


Sådärja, ordningen återställd. Höll på att tappa hoppet om de återstående skivorna – och om året 1985.

Det är något visst med stora format när det gäller omslag, det har det väl aldrig varit någon diskussion om. Roulette Records är definitivt en av de skivbolag som verkligen lyckades få till riktigt snygga etiketter på sina släpp. Tolvorna inte minst.

The Exchange var ett nytt namn för mig när jag snurrade igång skivan. Efter en snabbtitt hos discogs.com kan jag konstatera att det bara verkar ha blivit en tolva för The Exchange. Försöker man gräva sig vidare bland dem som varit inbladade slutar det mest med återvändsgränder. "Lead vocals by Jakki & Oneida" och "Produced by ODJ & Brian Hohmann". Ingen aning om de dykt upp någon annanstans före eller efter den här.

Mixarens namn är däremot desto mer välkänt i discosammanhang: Jonathan Fearing. Året innan mixade Fearing bland annat Newcleus klassiska "Jam On It" och "Give Me the Music" landar inte allt för långt ifrån "Jam On It". Betydligt mindre electro, visserligen, men stämningsmässigt finns det något där som förenar.

Riktigt bra electrovibbande, maskinsoulspostdisco.



The Exchange - Give Me the Music

(For the Love of Jof är en resa genom digitaliserandet av en hel hög vinylskivor som dagensskiva-forumveteranen jof dumpade på min hallmatta eftersom han hade tröttnat på att ha dem liggande)

Etiketter: , , , , , ,

posted by miserabilism @ 14:13  
0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home
 

© 2006 miserabilism | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.

 
lonely girl dekorbild
 

Web This Blog
Om mig


Namn: miserabilism
E-post: miserabilism@gmail.com

Mer information

Senaste inläggen
Arkiv
Här skriver jag också
Länkar
Prenumeration