miserabilism

music gets the best of me, but you get the rest of me
29 december, 2006
Lite borderline i december
Blond flicka på blå bakgrund

Som vanligt så här års är det dags för skribenterna på dagensskiva.com att sätta ihop en skiva asbra låtar. En skiva bestående av respektive skribents bästa låt från året som gått.

Eller. Det är väl inte uttalat "årets bästa låt". Det är snarare just "en asbra låt" det handlar om. Men för de flesta blir det nog ändå den låt man gillat bäst som får följa med.

För egen är det dock inte alltid den låt jag gillat bäst som jag väljer - utan snarare den låt som bäst sammanfattar det passerade musikåret. Eller kanske ännu mer: mitt musiklyssnarår.

Vilken som är årets bästa låt är förstås något som rätt ofta ändras rätt snabbt. Humör, stämning, årstid, mängden pengar kvar på kontot. Det finns kort sagt en hel drös saker som spelar in. Men 2006 är låten som är mitt musikår också den som jag nog håller högst. Michael Grays "Borderline", en låt jag föll rätt fullständigt för i samma sekund som jag hörde den i våras. En låt som låter lika fantastisk idag som då.

"Borderline" har förstås remixats med lite blandade resultat (där slutsatsen är att Michael Gray var den som bäst remixade Michael Gray i det här fallet) och dagen till ära bjuder jag på den mix som ligger längst från originalet. På flera sätt. Lee "Muddy" Bakers akustiska version. Och jo. Det funkar väldigt bra.

Jag nöjer mig så här. Jag har ju redan tidigare skrivit om varför "Borderline" är alldeles fullständigt och totalt fantastisk. Så nu är det bara att lyssna.


Michael Gray feat. Shelly Poole "Borderline (Lee "Muddy" Baker Acoustic Mix)"

Etiketter:

posted by miserabilism @ 23:33  
2 Comments:
  • At 21:26, Blogger the lost feeling said…

    ola minsann! vet inte om jag tackat för din fina freestylehistoria (tack), ska inom ett par dar skicka ut ett mail om hur planeringen går dock.
    du måste ha nya blogger? ser snyggare ut än min. ska försöka byta nån dag. M.

     
  • At 20:31, Blogger miserabilism said…

    Låter fint det! ser fram emot att se hur det blev med alltihop.

    Jag har nog inte senaste blogger, när jag försökte uppdatera visade det sig att i princip alla justeringar jag gjort i min mall skulle försvinna och jag skulle få börja om från början. Hade inte ork att ta tag i det. Får se om det blir vad det lider.

     
Skicka en kommentar
<< Home
 

© 2006 miserabilism | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.

 
lonely girl dekorbild
 

Web This Blog
Om mig


Namn: miserabilism
E-post: miserabilism@gmail.com

Mer information

Senaste inläggen
Arkiv
Här skriver jag också
Länkar
Prenumeration