miserabilism

music gets the best of me, but you get the rest of me
14 april, 2009
Tin Tin - Kiss Me (Dub Version) (1982)


Så har vi kommit fram till låten, eller åtminstone artisten, som startade hela den här resan. Det började med att Maria Gustafsson recenserade Stephen Duffy & The Liliac Times 2008-album "Runout Groove". Glatt utbrast jag ett "Stephen 'Tin Tin' Duffy!" och vips hade jof dykt ner bland sina tolvor för att återuppleva åttiotalet en liten stund.

För Stephen Duffy är otroligt mycket åttiotal för mig. Otroligt mycket Tracks. Otroligt mycket mina första musiklyssningsår. En av de tidigaste låtarna jag föll för var Stephen "Tin Tin" Duffys "Kiss Me" från 1985. Dessförinnan hade Stephen hunnit med att göra en Vince Clarke (han startade Duran Duran tillsammans med John Taylor och Nick Rhodes, men hoppade av innan gruppen fått sitt genombrott), men det var inget jag visste när "Kiss Me" rasade in i mitt liv 1985.

Då visste jag inte heller att "Kiss Me" redan getts ut en gång tidigare, redan 1982. Då bara under namnet "Tin Tin". Inte helt otippat skiljer sig 1982-versionen en del från 1985 års Art of Noise-inspirerade dito.



Tin Tin - Kiss Me (Dub Version)

(For the Love of Jof är en resa genom digitaliserandet av en hel hög vinylskivor som dagensskiva-forumveteranen jof dumpade på min hallmatta eftersom han hade tröttnat på att ha dem liggande)

Etiketter: , , , , , , , , , , ,

posted by miserabilism @ 21:53  
1 Comments:
  • At 22:08, Anonymous Anonym said…

    82 vs 86 10-0

     
Skicka en kommentar
<< Home
 

© 2006 miserabilism | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.

 
lonely girl dekorbild
 

Web This Blog
Om mig


Namn: miserabilism
E-post: miserabilism@gmail.com

Mer information

Senaste inläggen
Arkiv
Här skriver jag också
Länkar
Prenumeration