miserabilism

music gets the best of me, but you get the rest of me
15 april, 2009
Cheri - Star Struck 12" (1982)


En av mina absoluta favoritlåtar från åttiotalet är Cheris "Murphy's Law" från 1982. Från samma album kokmmer de här båda låtarna – och "Star Struck" tillhör även den åttiotalets bästa. Som någon tidigare post var det här ingen nyhet för mig, men att få framförallt a-sidan på vinyl var väldigt kul.

Kanadensiska Cheri bestod av sammanlagt tre sångerskor i två omgångar. Först var det Rosalind Hunt och Lyn Cullerier. Efter Culleriers avhopp tog Amy Roslyn hennes plats.

Rosalind Hunt hade musiken i familjen: mamma hette Geraldine Hunt och brorsan Freddie James och det var också dem hon ringde när det var dags att svänga ihop de här låtarna. Geraldine och Freddie producerade och arrangerade.



Cheri - Star Struck

(For the Love of Jof är en resa genom digitaliserandet av en hel hög vinylskivor som dagensskiva-forumveteranen jof dumpade på min hallmatta eftersom han hade tröttnat på att ha dem liggande)

Etiketter: , , , , , , ,

posted by miserabilism @ 20:47  
0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home
 

© 2006 miserabilism | Blogger Templates by Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.

 
lonely girl dekorbild
 

Web This Blog
Om mig


Namn: miserabilism
E-post: miserabilism@gmail.com

Mer information

Senaste inläggen
Arkiv
Här skriver jag också
Länkar
Prenumeration